Sunday, September 26, 2010

maternity needs...

emarek, the whole day kmk org keluar bershopping.... makei shuttle bus from gold coast to tsim tsa shui... kira ya convenient agik lah dr nait teksi yg surely mmg mahal lagik.. will cost us around 170hkd.. while nait shuttle bus is 25hkd per head x 4 persons (sarah x kira) is 100hkd jak... senang pun senang.. sbb nya betul2 berenti d depan canton road n depan hotel (pick up n drop point nya)...

berbalik kepada cerita kmk org marek, sblm aku g turun ya, ada surf internet.. nangga cne aku nak carik maternity pillow tok.... ada tempat tok, eugene club namanya.. ada jual... tapi nya x madah exact location... nang b**i lah.... manas aku sbb bila bukak rah contact us kompom kuar tulisan cina... nang nyakit ati mun bukak website dr china region... eeeiiii.... tapi x apa... alah bisa tegal biasa... since x dpt nemu address tek n mr smile pun dah ngerekot muka nya madah aku lambat.. leka duduk depan netty bercarik alamat, aku tandah ajak.. mun x nemu nasib lah... tapi dlm ati aku madah, akan ku carik juak sampei dapat..... after abt 30mins dlm shuttle bus kmk org pun dah nak sampei ke destinasi... aku apa lagik... lamak dah x round... bulat jak mata ku nangga kerek kanan... lain gik org beratur nunggu line nak masuk LV boutique (shopaholics? or obsessed LV pple?? entahlah), ada emenigildo zegna boutique juak.. ada COACH boutique tgh renovate... nunggu fall season baruk nya bukak agik sbb ada koleksi baru.. aku x minat coach tapi sbb ramei kwn2 aku nyuruh servay, aku tauk lah bila next collection kuar.. hehehehe.. n then tiba2 mata aku yg bulat tok tek nangga ada EUGENE CLUB yg aku carik2 ya d depan mata... adooohh.. bas belum sampei gik ke drop point (aku x tauk drop point mula2 nya) aku dah aim dah kerek kanan kedey ya apa? ada body shop, H&M, n ada OMEGA... dekat canton road juak dasan nya... ok... tunggu.. kaktok aku madah ngan mr smile... nya duduk depan nun megang stroller sarah.. hehehe... sabar.. kali nangga tek duhal bas musin jeraya ajak.... drop point nang opposite EUGENE CLUB ya lah arum bulak nya tek... yahooo.... aku dah tersenyum lebar turun dr bas...

dah turun tek, aku padah lah ngan mr smile aku dah jumpa eugene club ya... nya mcm biasa polah muka xmok amik tauk nya... arghhh... aku duli apa... nya nanyak, mok pegi terus ka mkn dolok... aku padah mkn dolok lah... kesian nembiak pg bfast bihun goreng ajak.. so, kmk org heading 2 turkish restaurant.. (of coz la yg halal... sbb aku preggy, mesti extra caution halal sesuatu makanan ya.. sbb kmk org penah pegi mkn rah vegetarian restaurant bah.. x ada tulis halal tapi nang dah tauk nya sayur mayur ajak..) so, berjalan lah kmk org sepanjang jeraya canton road ya tek... nang mcm2 org.. ada berpelok, bercium tengahari butak, malas ku!!! ingges... aku bercium juak.. x lah sampei tepi jeraya... ada juak merik leaflet nyuruh pegi tempat cdak.. biasalah promosi jalanan.. so, sepanjang nak ngagak kedey turki ya ada lalu kedey dagin halal... lepas mkn kmk org pegi..

masuk jak rah dlm kedey turki ya, nang dah tercium bau kebab yg nyaman.. eh, aku mongan bah.. semua jdi nyaman... hehehe.. tok antara makanan kmk org..

cheese rolls.. aku kan peminat cheese masa preggy tok.. nyaman tok..


kebab ayam aku... teringat masa honeymoon rah germany.. tok lah yg aku mkn... yummsss..

nasi kebab ka apa namanya.. lupak aku.. nyaman... kebab ayam
abg mkn fish n chips.. so common so aku x amik gambar... mr smile mkn nasi kebab juak.. so total mkn kmk org ya is 421hkd... mahal owh? x hal lah.. bkn selalu...

dah abis mkn, kmk org pegi meli wet meat.. beef, tulang n ayam.. ada meli hotdog juak pakei nembiak bekal sekolah.. nang d cya ajak mr smile selalu beli bah... aku jak 1st time ngekot nya pegi meli kali tok... tok antara gambar2 tempat ya... biasa2 jak.. sbb komuniti islam d ctok x ramei bah... yg jual nya pun warga pakistan..

heheh.. bkn "meat shop" ka?


yup, its fresh meat...

ya cina jual ayam, tapi nya muslim koh..

so, ayam dagin semua dah beli, kmk org pun heading ke eugene club... aku pun borong lah... maternity pillows, belly support belt, n other essentials... (sbb mun embak mr smile he wont ask me how much dat i spent.. ya aku suka shopping ngan nya).. hehehhe... aku haappppyyyyy glak2 coz tujuan kmk org kuar shopping hari marek berhasil.... heheheh.. n maternity pillow ya since aku dah jadi member juak marek, nya berik harga member, abt 600hkd.. n belly support ya 350hkd... hmm... mun x nang mahal agik lah... (oh, ya! bkn niat saya nak menunjuk2 harga k? nak madah in advance ne tauk ada yg berminat maok beli juak..) ekeke...

kuar dr eugene club, kmk org masuk espirit outlet.. (nya jual brg bkn season pun) so, since winter x lamak gik, shopping lah baju2 yg murah... murah x murah, byk juak di swipe mr smile marek.. ekekkeke... kuar dr espirit, nemu stabak.. aku dah lamak x minum stabak preshhhh... heheh.. order my fav cappucino n nak nama rezeki, aku nemu sandwich salmon cheese... nyaman!!!!! n ada apple crumble pie with vanilla sauce.. so, tapau lah.. mkn d rumah.. perut gik kenyang mkn kebab tek... hehehe... dah kuar stabak, lalu kedey ceklet... aku apa lagik... " yang, i nak yg tu...." huwahahhahahahah.... ngenang bini bah.. aok juak mr smile marek.. borong agik lah aku.... dah byk brg d tgn tok.. stroller sarah pun dah berat ngembak brg2... kmk org pun balit lah.. n aku sgt2 puas hati dgn shopping kali tok... yipppiieeeeee... dah panjang cerita tok.. kelak sambung agik.. enjoy!! wassalam...

1 comment:

  1. best eyhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.... kamek sik paham gilak currency di HK nun, tp nang mahal rasanya bila dah beratusan kedak ya.. wahhh.. best best.... bak kata mr. smile nak, beli jak, dpt beranak lagik kelak. hahahaha.

    ReplyDelete