Thursday, September 23, 2010

hidup berjiran

di mana2 kita tinggal mesti kita ada jiran.. even mun tinggal dlm utan pun mesti ada jiran... (monyet, tupai.. etc.. kira jiran lah ya.. makhluk tuhan juak nak?) so, pagi tadik, aku ngantar abg n kakak ke debah nunggu bas sekolah nya duak ya... rumah tinggi, pakei lif lah nak? kmk org tingkat 26... selalunya kmk org xda transit2... entah mcm ne pagi tadik ada byk org turun sekali... ada lah jiran aku tok tek... nya tingkat 27..nya tok nang rasa best kali... bkn nak madah apa... selalu molah mkn2... pernah ajak aku... pegi juak lah.. tapi yg diloyar bkn pasal isu semasa ka, benda2 nak berpaedah eh... x adaaaaaa......... yg biasa didengar, pasal maid lah, pasal hubby lah... mcm2 lah... which is not my cup of tea.. i prefer sumthing dat useful such as tips, how 2 feed ur baby... maybe im complicated... its fine...

so berbalik dgn my neighbor tok tek, nya nangga aku semacam ajak... which in weird funny way.. aih? apahal owh? aku ada taik mata ka? dah aku cuci muka tek... taik idong juntey2 ka? hehehe... gross...... nasib ada cermin dlm lif ya.. sempat juak aku nilit natural gorgeous aku... x juak ada...(tang gorgeous jak tangga aku tek)  yalah best makei SKII... ( sempat juak promote )..  tapi nya nangga aku, sengih nya tang pelik.. aiiihh?? ka aku yg perasan?  biasalah embak nyawa buntin tok extra mextra sensitip... aku senyum ajak lah ngan nya... ya nya nanyak aku..
neighbor: how many months already?
aku: owh, 17 weeks 2 b exact..
neighbor: delivering here?
aku: yeahh.. most probably..
lif bukak agik ada org masuk.. ada few stops juak la sepanjang nak turun debah ya tek)
neighbor: well, dats gud.. maybe u can drop by my place sometimes..
aku: we'll see.. cant promise.. too many things to take care.. i hv bad sickness still.. (aku bulak nya.. tok yg aku x suka mun start beloyar.. im tend 2 b someone else... eeii... so not me!!)
neighbor: r u ok with ur family?
aku: huhh?? (aihh.. apa hal nya nanyak aku soalan yg x dipikir aku?)
neighbor: no, its just dat we always wondering the noise we heard few times in early morning..
aku: owhh.. maybe sarah was crying.. babies, dats normal.. im sorry if dats disturbing u..
neighbor: no.. no... its just noise of quarelling.. u n ur hubby? both of u ok right?
aku: (blur!! bila masa aku kelai owh??? aih.. mun kelai pun kmk duak jenis silent war.. sbb x maok didgr nembiak apatah lagik jiran.. merik malu kmk duak pun kakya)
neighbor: sorry.. i didnt mean 2 make u feel bad.. just dat u can talk 2 me sometimes..
aku: (baruk aku teringat kisah jiran debah rumah aku ya..) no.. no... i think u got the wrong one..
neighbor: its ok.. i understand.. some things are intimate..
aku: well, u really misunderstood...
neighbor: its alright. we'll catch another time
(alu lif bukak sbb dah sampei lobby..) x sempat aku nak explain..... aaaiiiiiihhhhhhh.. kenak jadi mcm tok?? bkn aku ya.... addooohhh.... gine aku nak explain agik mun nya dah nak rushing?

bah, mcm ne lah tok? lain org yg polah bising, lain yg kenak... just bcoz aku debah nya, nya ingat aku yg bising... walhal ya jiran debah rumah aku lagik... if im not mistaken they r frens.. sbb both indians... aaaiiihhh.... ka, jiran debah rumah aku tok xda nak madah ngan nya... lamak aku itok pasal tok.. maok ada dipadah nya ngan org lain d ctok yg kmk duak yg selalu kelai... aaaiiiiiiihhhhhhh.... susah na juak mcm tok eh... mcm ne aku nak explain owh???  tok aku x suka... BUKAN AKU!!!

sabar.. sabar.. pikir lok gine aku nak nyetel hal tok.... bkn apa, malu bah kmk duak laki bini mun jalan2 d ctok "the community" will staring.... waaaa...... hal ini harus diselesaikan.... tapi wat is the first step? aku nak ngagak nya ke atas nun explain? mcm ne owh??? dah aku tok x suka nak pjg lebar hal yg x ada kaitan yg aku.. malas nak busybody... so not me.... bagus aku melayan facebook n berjiran d farmville jak.... eeeiiii,.... gne?? gne???

one thing abt my neighbor, they will tell others abt others... hmmm.. dats y aku x join the community... buang masa n nambah dosa... bagus aku bermasak main2 ngan sarah... malas ku!!!!!!!

No comments:

Post a Comment