Tuesday, October 12, 2010

its a bless n gift..

lamak dah rasanya aku x nulis entri baru owh? bkn apa.... aku x ada cerita best yg nak di share.. tambah2 agik mr smile nang busy travelling jak2.... dengan sarah ya gik nang makin jadi olahan nya... mengarey, ngereco, bermain ngan kakak n abg nya.... nya kinek tok makin kuat mkn... alhamdulillah nya x milih mkn.... mun x, aku juak naso kakya.. nak? yaaaahhhhh.... at this moment aku dah nak masuk 21 weeks pregnancy... yup, another half way 2 go.... wish me the best...

talking abt pregnancy, ari marek aku pegi lah ke club house ngembak sarah yg lebih ya bermain2... kakya tek, ada lah para ibu @ housewives (ala2 desperate housewives lah cdak tek... aku cuma watak tambahan dtg pakei perati cdak).. dr jauh ada d antar cdak senyum ngan aku... aku senyum juak lah... senyum kan sedekah.... aku tauk cdak nya merati aku... tapi tandah jak lah.. aku kan gorjes... mestilah cdak jeles!! hahahaah... perasan kejap la aku tek... kaya tgh aku melayan sarah bermain, x jauh dr tempat aku berdiri ya ada sorang nanyak aku from the distance lah... with hand signal nya nanyak aku pregnant kah? aihhh... aok lah nak? x kan aku boroi tahap gaban mcm tok... sott nya ya.. alu nya mendekatkan diri... how old is ur little daughter now? aku jawab lah, she is 15 months.. then nya diam, so aku melayan lah sarah tek.. nang tujuan aku ke cya bkn nak beloyar "window meeting" ngan cdak.. eh, window meeting kah apa term ya owh? wat ever lah... alu aku nengar cdak kelaka bahasa ibunda cdak... mentang2 lah aku x faham... tapi aku rasa aku tauk apa diloyar cdak.... mesti cdak madah aku pregnant agik while sarah masih kecik.. aiiihhhh... pelik juak mentaliti cdak owh? bkn apa.. aku tauk dr jelingan mata n nada cdak kelaka bah... kecik ati aku kinek2 ya koh... at least padah lah congrates kah nak? x lah aku mikir bkn2... tok cdak beloyar sama dirik sambil tetak2... nak madah aku perasan? hmm... sukati lah... tapi apa yg aku rasa ya lah... aku kecik ati...

bkn aku nak bunyi sombong atau apa... tapi aku suka ada baby n ya ada lah rezeki bah.... ada org nang x dpt pregnant tapi aku yakin dlm hati cdak mesti terdetik " mun aku dpt pregnant beranak byk2 pun x hal"... ada yg plan nak ada baby tapi x juak dpt2... ada yg bermasalah dgn rahim n cuba mcm2 kaedah nak beranak... yah.. aku x ada masalah apa n aku bersyukur semua ya... setiap baby ada rezeki cdak masing2 bah... lagikpun, mr smile bkn nya x mampu nak menyara kmk org anak beranak... nang aku bersyukur glak2 semua ya.... cuma, ya lah tek.... byk glak org sott d ctok...

tok juak lah antara sebab aku x mudah nak berkawan ngan org... aku x suka lah nak judge org.. sukati cdak lah dgn kehidupan cdak... unless antara kwn2 aku yg rapih ngan aku, yg xda pun nak gago bertanyak kehidupan aku sehari2... lainlah mun aku pun lebih2 nak bercerita... aku suka mun berkwn ngan org yg faham situasi aku, saling jaga hati masing2... x hipokrit yg penting... mun x ada, padah x ada.... xda lah nak dalih2... straight 2 the point org putih madah... mun mcm ya maok ku... sekali org bait ngan aku, sepuluh kali aku bait ngan nya.. tapi, mun sekali nya ndajal aku, siap nya... x ku tulih2 agik kali... unless nya mintak maaf n ngakuk salah lah nak? aku ada juak anok org selamak aku idup... tapi x lah sampei nak meruntuhkan rumahtangga, nyuruh org kelai semua ya... nganok pakei hiburan ada lah... hahahahha... kakya aku mintak maap.. ekekekke... aih.. lain dah cerita aku tok eh..

berbalik kepada topik kita tek, kepada kwn2 aku yg tgh pregnant, planning nak pregnant, aku doakan ktk org mojo joros semuanya... dapat anak yg baik2, cantik, dan membahagiakan ktk org dunia dan akhirat.. x salah bah mun nak beranak byk... ya namanya rezeki... x bagus mempersoalkan rezeki tuhan berik nak owh? tok bahagian kita.... n mun dah tua kelak, bolehlah kita jadi ceti ngumpul duit ujung bln... (bila anak2 semua dah mula bekerja lah.. harus bah.. cukai ya... hahahaha).. dah cukup time, hafal jak number akaun bank ya.. senang anak2 nak bank in.. wahaahahahhahahaha....

No comments:

Post a Comment